Arduino

Co zdecydowało o niepodważalnym sukcesie małej płytki z mikrokontrolerem ATmega, nazwanej Arduino? Przecież  ATmega – rodzina ośmiobitowych mikrokontrolerów produkowanych przez firmę Atmel – na rynku jest już od wielu lat.

Jeżeli chcielibyśmy sami zbudować urządzenie z mikrokontrolerem ATmega musimy kupić odpowiedni układ, kwarc, parę rezystorów oraz programator. Potem wszystko połączyć w całość, podłączyć do komputera oraz znaleźć odpowiadające nam środowisko, w którym przez dłuższy czas nie będziemy wiedzieli co robimy. Ustawić jakieś czarodziejskie „Fuse Bity” i przejść do programowania… Tutaj zaczyna się kolejna zabawa ponieważ w podstawowej wersji możemy wybrać albo Bascom albo czysty język C. Obie wersje dla początkującego mogą być wręcz przerażające 👿 .

W przypadku Arduino wystarczy kupić płytkę, podłączyć ją do komputera, zainstalować gotowe środowisko paroma kliknięciami. Kod piszemy w C++ z biblioteką, która ułatwia wszystko i możemy pisać programy korzystając z bardzo prostych gotowych funkcji. Dostajemy także wiele bibliotek tworzonych przez społeczność. Gdy już napiszemy kod wystarczy go wgrać jednym kliknięciem. A oprócz tego jest ogromna liczba stron z kursami, przykładami rozwiązań i praktycznymi radami, bo wielu pasjonatów „bawi się” Arduino.

 

Zamieszczam poniżej zbiór informacji i rozwiązań które były przydatne dla mnie, może komuś też pomogą.

Rozwiązane problemy:
Polecane strony:

Komentowanie jest wyłączone.